Forum księstwa Reptilia
Teoretycznie....siedząc sobie i rozmyślając nad Reptilią doszedłem do wniosku,że jako iż mamy tutaj wiele głów każda ma zapewne jakiś pomysł na rozwój gospodarki Reptilii:)
Tak więc piszę teraz ten wątek dla tych,co mają jakiś pomysł na zarabianie kasy dla państwa lub....dla siebie za jego pośrednictwem.Piszcie!Wszyscy na tym skorzystamy^^
Offline
Pomysł 1:
No ja oczywiście zapraszam do wiosek. Na początku jest wolno, za pierwsza wioskę mamy z 5k na reset. Nie mniej jednak mając np 5 wiosek w 2 godziny jesteśmy w stanie postawić kolejną. Tutejsi gracze olewają wioski, najlepszy ma ich chyba 12. Ja wioskami bawię się 2 tygodnie i powoli przymierzam się do założenia trzeciej.
No ale do wiosek potrzeba surowca... Oczywiście warto brać najtańszy. No i teraz mamy dwa wyjścia (przynajmniej jak tak patrze po rynku) deski albo zielsko. Jeśli wybierzemy już odpowiedni surowiec to można dać ogłoszenie, ze Reptilia skupuje dany surowiec po określonej cenie. Cena ta wynosiła by np 140 złota za 200 sztuk surowca. Była by lepsza niż na rynku, a myślę, że sporo osób chętnie by sprzedało większa ilośc określonego surowca. Oczywiście jeśli mamy np deski rodzimej produkcji to jeszcze lepiej
Pomysł 2:
Stwórzmy może jakieś cechy rzemieślnicze na forum. Mogli by oni tam konsultować się ze sobą, wystawiać swoje oferty, wojownicy zaś mogli by składać zamówienia... była by większa organizacja.
Ostatnio edytowany przez Larmaris (2009-03-12 20:24:06)
Offline
mój pomysł:
zatwierdzony ale do rozwinięcia
PROWINCJE
zatwierdzone są dwie
prowincje są dla ssaków
cały pic polega na tym by ruszyć państwo ekonomicznie jak i kulturalnie
tacy najezdni dostana pomoc materialną i militarną
w żaden sposób nie wymagamy od nich by przyjęli nasze obywatelstwo
nawet na rękę będzie nam jeśli będą z innego państwa
bo chcąc nie chcą będą musieli za sobą przywieź trochę towarów, jak i towarzyszy zabaw
stworzą się łańcuszki
nasz delikwent nie jest zobowiązany do brania udziału w codziennikach, pisania do gazety, ani godzinnego spędzania w karczmie
jaśnie pan do nas przyjeżdża i robi na swojej ziemi co chce
oczywiście bajka się skończy....
kiedy zdobędzie odpowiedni lvl swój, wiosek, strażnicy, farmy- zobowiązany będzie płacić państwu podatek
nad to zgodzi się respektować prawa jaszczurów, a za jakiekolwiek ich pogwałcenie zostanie pozbawiony dóbr na mocy prawa
teraz trzeba te prawa spisac
1- pomoc panstwa dla ssaka
2- obowiazki ssaka wobec panstwa
3- abc praw jaszczórów (w 5pkt) dla ssaka
Offline
Co do deseczek lub zielska to dobry pomysł i powiem tak..na razie mamy własne i dzięki krasnalom i naszej współpracy z nimi mamy tego duużo
A co do Prowincji (zatwierdzonych) mam pomysł z pomocą by codziennie posiadacz wioski,niezależnie od obywatelstwa (byleby wioska była na naszej ziemi) dostawał w deskach "zapomogę" na nią.W zamian my automatycznie dostajemy z niej podatek,a jak pisze Grald po pewnym lvl można by pobierać większy nieco podatek i mamy kasiorkę,a zarazem nasi "Prowincjusze" są szczęśliwymi posiadaczami zapomogi
Offline
Zasady:
1. Póki nie zechcesz być pełnoprawnym obywatelem Reptili, pamiętać musicie, i ty człecze i ty elfie, jak i wszystkie rasy które w ziemie te weszły że jeno gośćmi tu są, z których Gadzie państwo rade jest.
2. Państwo Reptiliońskie gotowe jest przyjąć Cię na ziemie swą, obdarzyć dobrodziejstwem jak i prosić Maasaan by błogosławieństwem Cię darzyła niezależnie od rasy Twojej jak i państwa z którego pochodzisz.
3. Państwo Reptili nie wymaga od Ciebie byś zmieniał religię, profesję. Nie żąda od ciebie zmiany obywatelstwa, w zamian Ty szanujesz zarówno religię jak i państwo Reptili w tym samym stopniu w jakim ona Ciebie szacunkiem darzy, w żaden sposób praw Twych jako istoty żyjącej nie umniejszając
4. Każdy z przedstawicieli wszystkich ras, prosić o azyl może i pomoc w rozwijaniu swoich dóbr, w czym państwo Reptili się zobowiązuje jako opiekun nad nowo przybyłym.
5. Osiedlać się możesz tylko i wyłącznie w prowincji, jakie na najżyźniejszych ziemiach Reptili powstały, tam działać kulturalnie i ekonomicznie w interesy gadzie nie godząc, tak jak i ród gadzi wyzbywał się będzie ingerencji w Twoje.
Obowiązki i prawa Reptili wobec "kolonisty":
1. Państwo Reptili zobowiązuje się dostarczać materiału w postaci desek lub ziół wszelakich na wymianę w punktach w wioskach „kolonisty”, by ten równomiernie mógł się rozwijać, włości ziemskie powiększając.
2. W każdej chwili zgłosić możesz się po nowy ekwipunek jak i również materiały do jego naprawy, by chwałę i sławę zdobywać na arenie, co radość i sławę również państwu Reptili przyniesie.
3. Wszelakie materiały zgodnie ze swoja prośba dostaniesz na budowę i rozwój Twych farm i strażnic, byś bogatszym się stawał i coraz potężniejszym.
4. Jeśli tylko na jaw wyjdzie, że wszytek materiał któryś z dobroci serca jak i troski o Ciebie dostał, nie szanując nijak państwa Reptili, jak i gadów wszelakich które Cię na ziemie swoje przyjęły, sprzedał lub wbrew temu czemuś się zobowiązał stracił wszystko zwrócić masz obowiązek, jak i poddać się karze wymierzonej przez Rade Prawych.
5. Jeśli przed karą zbiegać będziesz, chowając się jak robak w ziemi, państwo Reptili ma prawo wysłać za Tobą list gończy i praw swoich się ubiegać złodziejem Cię nazywając i pomazańcem.
6. W razie niebezpieczeństw, jakie czyhać będzie na „kolonistę” w państwie Reptili, państwo zobowiązane jest militarnie wspomóc narażonego na straty w czasie natychmiastowym, jak i również niezbędnej pomocy w odbudowaniu i wyrównaniu strat jakie podczas potyczki doznał.
Obowiązki i prawa "kolonisty" wobec Reptili:
1. Kiedy „kolonista” majątku liczącego sobie dwóch wiosek się dorobi, zobowiązany jest płacić państwu Reptili podatek wynoszący 10% dziennego dochodu w złocie.
2. To samo tyczy się zarówno farmy; od poziomu (tu proszę o wypowiedzenie się kogoś kto posiada farmę, jakąś konkretna liczbę), jak i strażnicy; od poziomu ( ). Podatek ten, dziesięciną zwany, nie krzywdzie ma służyć, ale dalszej pomocy i nikt z niego zwolniony być nie może.
3. W razie zagrożenia państwa Reptili, „kolonista” zobowiązany jest wspomóc je militarnie, co nie tyle przysługą za przysługę będzie, ale również dowodem odwagi, jak i odpowiedzialności za dobra jakie z pomocą Maasaan zdobył.
4. „Kolonista” z wszelakich praw jaszczurzych może korzystać. Wszelakie ich łamanie ma obowiązek zgłaszać, wszelakie krzywdy jakich doznał może zgłosić Radzie Prawych, która nade wszystko darzyć będzie do sprawiedliwego wyroku.
5. „Kolonista” ma prawo zakładać własne organizacje na terenie prowincji, które w żaden sposób nie zaszkodzą jego pobratymcom jak i jaszczurom.
6. W każdej chwili „kolonista” ma prawo odejść z prowincji, równocześnie zrzekając się wszystkich dóbr jakie zdobył i jakie przez czas obecności rozwinął.
Prawa ogólne Reptili, czyli co „kolonista” wiedzieć powinien:
1. Za wszelkie sprawy Reptilli odpowiada Starszyzna, która zbieraj się na posiedzeniach by przedyskutować ważne kwestię. W skład Rady Starszych wchodzą Lordowie klanów i stad, Patriarchowie i Matriarchinie Ras, Zwierzchnicy Sił Zbrojnych, Wyrocznia i Arcyszaman pełniący za razem funkcję przedstawicieli Pary Prawych.
2. Wymierzaniem sprawiedliwości oraz dyplomacją gadów zajmuję się Rada Prawych. Każdy jaszczur bądź osoba zamieszkała w Reptilli ma prawo ubiegać się o stanowisko członka. Winna ona mieć poparcie Maasaan oraz wyrzeczenie się oręża, ślubując tym samym życie w świętobliwości. W skład Rady Prawych wchodzi Wyrocznia, Arcykapłan, Mecenasi Prawa.
3. Mieszkając i prowadząc swe interesy podlegasz Namiestnikowi prowincji, który znajomość praw i kultury gadów pojął i zdolny jest udzielić Ci odpowiedzi na wszelakie twe pytania, jak i również zobowiązany jest pomóc Ci w rozwiązywaniu problemów jakie napotkasz.
4. Wszelakie prośby o surowce, materiały i złoto ślij posłańcem do Sagarry (ID 58), gdyż on Lordem państwa Reptili jest i najwyższą władze posiada, dzieląc mienie.
5. W razie problemów i opóźnień możesz się zwrócić do każdego pełnoprawnego obywatela Reptili, on zaś jest zobowiązany Ci pomóc.
Ostatnio edytowany przez Grald (2009-04-07 22:35:33)
Offline
Ja nie o gospodarce ale pomysł mam chyba taki w miarę
1.Po pierwsze jednak przypominam o skrybie byłem za rozpisaniem konkursu ale miał być podobno Darkin więc się nie odzywałem. Jestem ciekawy co dalej robimy z tym pomysłem.
2. A tak w ogóle to mam zapytanie czy nie dałoby rady utworzyć, ambasadora albo kilku, którzy zajmowaliby się tak organizacją rożnych sesji z udziałem "gości" mniej lub bardziej szlachetnych lub będą występować gościnnie na innych dworach, a także tym co było powodem wymyślenia takiej profesji jak dyplomata znaczy subtelne szpiegowanie . Jeżeli Pomysł przejdzie jestem gotowy sam utrzymywać tak skrybów jak i ambasadorów. (na początku potrzebowałbym pomocy bo niedawno ze strażnicą zacząłem ale już jest nie źle:)
Offline
Tak więc po pierwsze....
Grald bardzo dobrze spisałaś wszystko i dzięki ci za to:) Acz mam jedno pytanie:
- 10% od 2 wiosek mi się podoba ale już jest odbierany pewien podatek "automatyczny" dla księstwa więc nie wiem czy to się dublować powinno
A teraz tak....popatrzę na swoją (i Lucka) Farmę i obliczę ile powinna wynosić od niej "dziesięcina",a co do Strażnicy to samo:) Z tym nie będzie problemu bo tam jest prosty system "dostawania" złota i jako że mam strażnicę na Full mogę powiedzieć od którego lvl taka dziesięcina jest dla nas i dla kogoś korzystna.Gorzej z Farmą,bo na niej są raczej tylko albo surki albo zioła więc trzeba by obliczyć to już w złocie "na stałe" lub dla konkretnych lvl domku
Teraz Akai:
Co do Skryby....pogadam dzisiaj z Drakinem o tym,że zwrócono uwagę na brak "skrobania".Mam też na podorędziu chętnego "kandydata" na skrybę co to nawet chętnie napisze opowiadania o Reptilii i ją rozsławi tak więc gdyby Rada się zgodziła (a moim zdaniem nawet gdyby LUD Reptilii przemówił) to można zrobić wielu skrybów.W końcu Tlaxclot to "Święte Miasto" ,stolica czegoś co zwać można....gadzią kulturą.Wielu Bardów i Skrybów to coś,czego nam potrzeba....sądzę nawet że można by ich w rodzaj Kasty lub Gildii złączyć i tym samym wpleść w fabułę.
Drugi pomysł jest już w użyciu ale z nim to do Sile.Wyrocznia robi u nas od Dyplomacji,a ambasadorowie to Emisariusze i tylko Sile wie co oni teraz "potajemnie" robią w Fallathanie:)
Offline